tisdag 29 november 2011

Interior Architecture



I söndags så köpte jag en inredningstidning som heter Plaza Interiör. Den är jätte bra! Fräsch, intressant, modern och full av tips och idéer. Det här är det som jag vill göra i framtiden. Arbeta med inredning och dekoration. Så fort ekonomin tillåter oss så ska jag plugga en utbildning som heter Art College.

Jag älskar inredning. Jag tycker det är så kul att tänka ut idéer och vara nytänkande. Jag vill inte ha det som alla andra. Jocke brukar skratta åt mig för att jag nästan kräks av IKEA möbler och av att blanda olika träslag i ett rum. Färg på väggar gillar jag inte heller. Vitt ska det vara. Eller ja, vitt är ju egentligen alla färger, men ni fattar. Sen mer färger på textiler, dekorationer och dylikt.

Åh det är så kul! Nu ska jag läsa lite till i min Plaza och sedan ska jag drömma mig bort till framtiden. Till ett arbete inom det och till ett hus att inreda, måla om och fixa. Åh vad jag längtar efter hus!

Vi sitter och kollar på hus och drömmer oss bort hela tiden. Det är skönt, att kunna fly i väg till framtiden i bland. Kanske för att man inte vet någonting om den. Den är som en vit vägg som man kan prova hänga upp tavlor på tills man verkligen flyttat in i den.

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar