tisdag 9 augusti 2011

Hur mycket göteborgare är du?


För någon månad sedan gjorde jag och min kära goa göbbe ett random quiz på nätet. Ni vet ett sånt där som ploppar upp när man minst anar. Framför oss blinkade texten "Hur mycket Göteborgare är du?"Killen ville testa mig. Vad skulle det bli av mig här i Göteborg? 
Jag hade ETT fel. "Du blev TURIST" - blinkade sedan framför ögonen på oss. Jag höll god min men inom mig glödde tävlingsmänniskan. Det var då själva fan vad märkvärdiga de ska vara här nere, tänkte jag. Ett fel och det var kört. Tror dessutom att den frågan hade med någon slags geografi att göra. Då är det alltid kört för mig. Nedslaget gnagde i mig (jag menar det måste ju ändå ses som ett nedslag att bli turist i ens blivande hemstad).

 Men nu mina vänner. Nu är jag nedflyttad till västkusten, inflyttad i  en av världens finaste lägenheter (ja, för mig är den det eftersom världens finaste kärlek finns här) och jag får nu ge pussar till den som jag älskar så mycket - varje dag. Den långa långa väntan och den enorma saknaden varje dag är äntligen över.

Och jag - jag är Göteborgare. Finally.

Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar