söndag 8 januari 2012

Sunday 120108.

Igår var vi till den nya lägenheten och tog lite mått och nu känns det ännu mer otåligt i hela kroppen. Åh, jag sitter och inreder i huvudet hela tiden. Det är dessutom våningen högst upp och den har därför SNEDTAK och jag ÄLSKAR det. Det för mig tillbaka till när jag bodde hemma, i mitt flickrum, med snedtak. Det blir mysigt på ett helt annat sätt. Nu längtar vi sjukt mycket!

Vi var även till IKEA igår en sväng. Inte för att vi egentligen behövde utan för att Jockes föräldrar skulle dit och vi tänkte, varför inte. Fick tag på två fina, cleana, värmeljusstakar. Jag gillar dem massor fast det egentligen inte händer så mycket med dem. De bara står där och är vita. Men jag ser dem framför mig på matbordet (som vi ska och titta på idag). Bild på det kommer senare. Till det kommer vi sedan att matcha med olika pinnstolar som vi ska försöka hitta på olika antikhandlar eller secondhand. Och duken, kommer bli något alldeles extra. Men det får ni se först när det händer!

Igår kväll var vi till Christoffer och Emma på middag och sedan spelade vi spel resten av kvällen. TP. Jag vill inte prata mer om det. Spelet alltså. I övrigt var det skittrevligt och jättekul! Spelkvällar och vin slår nog stökig nattklubb och drinkar med hästlängder. Man har skitkul, man umgås och man hör vad de andra säger + att man inte får ont i fötterna. Sen är det naturligtvis jäfligt kul att gå ut också. Men ändå. Just nu uppskattar jag nog dessa spelkvällar mer. Det bästa av allt är att man kan vara hur många som helst nästan.

Jocke kommer snart hem från tennisen och då ska vi gå och träna. Eller om vi kollar in bordet först. Vet inte ordningen men det blir nog en go dag hursomhelst! Kanske avslutas den med bio och Stig-Helmer Story. Vilken kickass dag, eller hur? Jag älskar helgerna när han är ledig. De är alltid roliga!


1 kommentar: